укр | eng
Collection art gallery
Олександр Ройтбурд

Народився в Одесі в 1961 році
Живе та працює в Києві, Україна.

2007 М’ясо, персональна виставка, галерея “Цех“, Київ, Україна.
Фестиваль сучасного мистецтва Bloomsday, галерея “Колекція“, Київ, Україна.
Gogolfest, «Мистецький Арсенал», Київ, Україна.
2006 Автопортрети, персональна виставка, галерея “Цех“, Київ, Україна.
Чоловічий/жіночий початок, галерея L-Арт, Київ, Україна.
2005 Перевірка реальності, Український дім, Київ, Україна.
Танго, персональна виставка, галерея “Карась“ , Київ, Україна.
2004 Прощавай, зброє! Арсенал, Київ, Україна.
2003 Перша колекція, ЦБХ, Київ, Україна.
2002 Юля нікуди не пішла, Музей західного та східного мистецтва, Одеса, Україна
Kunst und drogen, галерея Rebellminds, Берлін, Німеччина.
Girls, Nymphettes, Girls, Nymphettes, галерея Rebellminds Берлін, Німеччина.
Меліорація, фестиваль сучасного мистецтва, Москва, Росія. Sтык, фестиваль радикального кіно, Дім Ханжонкова, Москва, Росія.
2001 Плато людства, 49 Венеціанська Бієнале, Венеція, Італия. Screening, галерея Спенсер Браунстоун, Нью-Йорк, США. Бренд «Українське», Галерея Центру сучасного мистецтва Сороса, Київ, Україна. Розіп’ятий Будда, персональна виставка, Музей історії Києва, Київ, Україна.
2000 Open Ends, МоМА, Нью-Йорк, США.
2000+, Модерна галерея, Люблін, Словенія.
1999 Майбутнє - зараз, Музей сучасного мистецтва, Загреб, Хорватія.
Коли екрани стають тонкішими, Пасаж де Ретц, Париж, Франція.
1998 Академія холоду, Художній музей, Одеса, Україна.
«Поза-графіка», Художній музей, Одеса, Україна.
1997 Всекидневният живот в Помпей, персональна виставка, Галерея “Карась“ , Київ, Україна.
1996 Кабінет доктора Франкенштейна, Будинок учених, Одеса, Україна.
Фантом – Опера, Мала сцена театру Опери і балету, Одеса, Україна.
1995 Синдром Кандинського, Історико-краєзнавчий музей, Одеса, Україна.
Configura 2, Эрфурт, Німеччина.
1994 Вільна зона, Художній музей, Одеса, Україна.
1993 Ангели під Україною, Апостольска церква, Эдінбург, Великобритания.
Степи Європи, Уяздовський замок, Варшава, Польша.
1992 Postanaestesia, вілла Штука, Мюнхен, Німеччина.
1991 Нові фігурації, Літературный музей, Одеса, Україна.
Класики та сучасники, ЦСМ, Москва, Росія.
та ін.

Роботи у колекціях:
МоМА, Нью-Йорк, США
DUMA (Художній музей університету Дьюк), Дурхем, США
Модерна галеріа, Любляна, Словенія
Державна Третьяковська галерея, Москва, Росія.
Державний російський музей, Санкт-Петербург, Росія.
Pinchuk Art Center, Київ, Україна.
Художній музей, Одеса, Україна.
та ін.

Статті:
  • У 1925 році Максим Штраух, якому Сергій Ейзенштейн довірив збирання історичного матеріалу про події 1905-го року, необхідні для створення епічної кінострічки про першу російську революцію, показав своєму босові видання французького журналу «Illustration» з експресивним зображенням кривавої бійні одеських революціонерів на Потемкінських сходах. Малюнок був плодом уявлення французького ілюстратора, якому доручили описати криваві злочини царського режиму. Митець середньої руки, що забезпечував своїми роботами пресу, яка в ті далекі часи ще не перейшла на фотографію, навряд чи усвідомлював, якого імпульсу завдасть модерністському кіно його страхітливий малюнок.

  • Ройтбурд у дзеркалах, Аліса Ложкіна
    Український contemporary art – явище відносно молоде. Його повноцінну історію ще не написано. Проте, серед сучасних українських художників є постаті, без сумніву, легендарні.
    Бути легендою непросто. А особливо, коли тобі лише 46, а ти вже понад десятиріччя є одним з патріархів сучасного мистецтва, славнозвісним «дідусем українського трансавангарду». А тим паче, коли ти обираєш жити й працювати в Україні, де досі не існує жодного музею сучасного мистецтва, а на рівні офіціозу мистецтву, яким ти займаєшся, відводиться маргінальна роль. Скласти руки? Спочити на лаврах? Тільки якщо ти не Олександр Ройтбурд – людина, що вже протягом двадцятиріччя є своєрідним двигуном актуального художнього процесу.

  • Якихось там четвірку-п’ятірку років тому текстуальне обрамлення живопису О.Ройтбурда, який представлено у галереї О.Бланка, можна було би сміливо пересипати методологічними штампами, такими як «копія копій», «повторення-розрізнення», «симулякр», «гіперреалізація», так само як і іншими апропріаційно-симуляціоніськими прийомами бодрійярівсько-дельозівського типу.


Виставки
23.11.2007 — 18.01.2008
Амальгама