укр | eng
Collection art gallery
Yellow Chrysanthemum, 2007,
Girl in Reverie, 2007,
The Chinese Box, 2007,
Inside, 2007,
The Mirror and Sink, 2007,
A Girl with a Rat, 1994,
,
,
,
An Outstretched Hand, 2007,
Girls in Twilight, 1994,
,
,
Those, who Watch Secretly, 2007,
One, Who Sleeps in a Chair, 2007,
Cultural Relaxation, 2007,
Амальгама
23.11.2007 — 18.01.2008

23 листопада 2007 року, п’ятниця, 19:00 галерея Колекція представить проект одного з патріархів сучасного українського мистецтва Олександра Ройтбурда.

Основна інтрига нової серії «Амальгама» тримається на образі дзеркал, які присутні у роботах. Персонажі картин, наприклад, напівоголена панна із доларовими купюрами, молодики, що розпивають пляшку, черниця із люстерком чи рука, що тягнеться до китайської скриньки – всі вони ніби перебувають у задзеркаллі. Гротескні «анти»предмети, набувають сенсу, лише відображаючись у викривлених дзеркалах, що безнадійно спотворюють предмети нормальні. До них автор турботливо додав дзеркала, але які от-от розпадуться, варто лише подивитись на них напряму.

Деякі роботи з серії «Амальгама» за стилістикою наближаються до російського лівого салону початку ХХ ст., яким художник цікавився з ранньої юності. Особливо це помітно у роботі з жовтою хризантемою. Сьогодні знов прокидається інтерес до цього напрямку, заново відкривається його людяність, естетична витонченість, віртуозна стильність.

Дарина Жолдак, директор галереї «Колекція»: «Ми пишаємося своєю співпрацею із Олександром Ройтбурдом, оскільки це жива історія; і жодна колекція сучасного мистецтва є неповною без його робіт. «Амальгама» цікава тим, що у роботах з’являється більше психологічного нюансування, особистих переживань — зокрема, в деяких з них вгадуються інтер’єри київської квартири чи одеської майстерні художника. Це своєрідний підсумок попередніх років, квінтесенція, із пережитого автор створює нове мистецтво».

Ройтбурд пише картини трохи автобіографічні і в прямому сенсі, і в сенсі історії своєї творчості та інтелектуальних захоплень. Один із найяскравіших українських художників зламу століть, він відомий приналежністю до т.зв. «Української хвилі» або українського трансавангарду кінця 80-их – поч. 90-их — живописного руху, що став сенсацією в мистецтві пізнього СССР. У 90-их Ройтбурд здійснив низку кураторських проектів, найвідоміший з яких — «Академія холоду» 1998 року в Одеському художньому музеї. І цього ж року створив своє перше і найзнаменитіше відео: «Психоделічне вторгнення броненосця «Потьомкін» у тавтологічний галюциноз Сергія Ейзенштейна». Ця робота належить до колекції Museum of Modern Art (MOMA), Нью-Йорк, і саме вона була представлена у міжнародній експозиції 49-ї Венеційської Бієннале. Ройтбурд був куратором галереї Марата Гельмана у Києві та Головою наглядової ради ЦСМ Сороса в Одесі. Роботи Олександра Ройтбурда з поміж інших знаходяться у Державній Третьяковській галереї та у збірці PinchukArtСentre.

До виставки видано каталог, який також містить автобіографічний матеріал та роботи попередніх серій. Ціни на роботи від 7000-25 000 тис у о. Проект «Амальгама» триватиме до 18 січня 2008 року, з перервою на проект фотохудожниці Лесі Мальської з 14 по 24 грудня.

Галерея Колекція відкрита щодня, крім понеділка, з 10:00 до 19:00.

Запрошуємо журналістів на прес-перегляд з 18:00 по 19:00, 23 листопада, у галереї Колекція за адресою: вул. Паньківська, 8. www.collectiongallery.com.ua

Під час прес-перегляду відбудеться авторський прес-тур . Офіційне відкриття виставки — о 19:00. Напій вечора — славнозвісний віскі Сhivas Regal 12



За додатковою інформацією звертайтеся у PR-агенцію Pillar до Марії Гринів: тел. (044) 459 3437/38, моб. (066) 731 2728, gryniv@pillarpr.com.ua.


Статті:
  • У 1925 році Максим Штраух, якому Сергій Ейзенштейн довірив збирання історичного матеріалу про події 1905-го року, необхідні для створення епічної кінострічки про першу російську революцію, показав своєму босові видання французького журналу «Illustration» з експресивним зображенням кривавої бійні одеських революціонерів на Потемкінських сходах. Малюнок був плодом уявлення французького ілюстратора, якому доручили описати криваві злочини царського режиму. Митець середньої руки, що забезпечував своїми роботами пресу, яка в ті далекі часи ще не перейшла на фотографію, навряд чи усвідомлював, якого імпульсу завдасть модерністському кіно його страхітливий малюнок.

  • Ройтбурд у дзеркалах, Аліса Ложкіна
    Український contemporary art – явище відносно молоде. Його повноцінну історію ще не написано. Проте, серед сучасних українських художників є постаті, без сумніву, легендарні.
    Бути легендою непросто. А особливо, коли тобі лише 46, а ти вже понад десятиріччя є одним з патріархів сучасного мистецтва, славнозвісним «дідусем українського трансавангарду». А тим паче, коли ти обираєш жити й працювати в Україні, де досі не існує жодного музею сучасного мистецтва, а на рівні офіціозу мистецтву, яким ти займаєшся, відводиться маргінальна роль. Скласти руки? Спочити на лаврах? Тільки якщо ти не Олександр Ройтбурд – людина, що вже протягом двадцятиріччя є своєрідним двигуном актуального художнього процесу.

  • Якихось там четвірку-п’ятірку років тому текстуальне обрамлення живопису О.Ройтбурда, який представлено у галереї О.Бланка, можна було би сміливо пересипати методологічними штампами, такими як «копія копій», «повторення-розрізнення», «симулякр», «гіперреалізація», так само як і іншими апропріаційно-симуляціоніськими прийомами бодрійярівсько-дельозівського типу.